آنتی بادی ضد کاردیو لیپین Anti cardio IgG Anticardiolipin IgG ( Elisa)

 

* نام آزمایش:

 

A.CA-G

 

* نام های دیگر آزمایش:

آنتی بادی ضد کاردیو لیپین، (Anti Cardiolipin Ab(IgG و ACAو  ، ACA-IgG ، آنتی بادیهای aC1

 

* نوع نمونه :

نمونه خون وریدی

 

* چرا و چه موقع درخواست می شود:

در ترومبوسيتوپني ،  SLE  ، سقط هاي مكرر ، بيماريهاي انعقادي، نرسيدن خون به مغز ، مرگ داخل رحمي و بيماريهاي اتوايمیون اندازه گيري مي شوند.

 

* شرایط نمونه گیری :

نیازی به رژیم خاص غذایی ندارد.

 

دانستنی های بیشتر :

 افرادی که در حال حاضر یا قبلاً به عفونتهای سفلیسی مبتلا بوده اند با آنتی بادی های نشاندار رادیواکتیوی که در رادیو ایمیونواسی یا آنتی بادی به کار رفته در روش الایزا استفاده میشود ، واکنش متقاطع می دهند . از این رو این بیماران دارای نتایج مثبت کاذب خواهند بود . 2- ظهور موقتی این آنتی بادیها در مبتلایان به عفونتها، ایدز ، التهاب ؛ بیماریهای خود ایمن یا سرطان مشاهده شده است . 3- نتایج مثبت کاذب در بیمارانی که کلرپرومازین ، پروکاین آمید ، فنی تویین (دیلانتین ) ، پنی سیلین ، هیدرالایزین و کینیدین مصرف مینمایند مشاهده شده است. 4- همولیز و لیپمیک بودن سرم در نتایج تاثیر دارد.

این آزمایش در بیماران مبتلا به لوپوس اریتماتوز سیستمیک (SLE) مثبت است . با وجود این آنتی بادی ، شانس ابتلای به سندرم ضد فسفولیپید ( یعنی ترومبز وریدی یا شریانی ، ترومبوسیتوپنی ، سقطهای خود به خود مکرر ) بیشتر می شود. با این آزمایش احتمال ابتلای بیماران دچار SLE به عوارض فوق مشخص می گردد. بررسی علل ترومبوز نامشخص عروقی واسکولیت در بیماریهای خود ایمنی یا التهابی، مراقبت از زنان باردار با سابقه سقط جنین، در بررسی ترومبوز یا اختلالات مربوطبه نسج پیوندی و همچنین وجود بیماری روماتوئید سیستمیک بخصوص لوپوس

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                

 

 

 

 


آمار سایت

افراد آنلاین: 6 نفر

بازدید های امروز: 415 نفر

بازدید های دیروز: 537 نفر

تعداد کل بازدید های سایت: 1958340 نفر


نقشه سایت


تماس با ما