آنتی بادی IgM سرخجه Rubella IgM Rubella IgM (ECL)

* نام آزمايش:

 Rubella IgM

 

* نام های دیگر آزمایش:

Rubella antibody, IgM و آنتی بادی IgM سرخجه

 

* آزمایشهای مرتبط:

TORCH; Antibody tests; Measles and Mumps

 

* شرایط نمونه گیری:

شرایط خاصي لازم نيست

 

* نوع نمونه:

نمونه خون ورید بازو

 

* چرا و چه موقع درخواست می شود:

برای تعیین اين كه فرد دارای آنتی بادی سرخجه کافی براي محافظت بدن از ویروس سرخجه مي باشد؛ به منظور تأييد عفونت در گذشته یا تشخیص عفونت های اخیر؛ شناسایی کسانی که هرگز در معرض این ویروس قرار نگرفته اند و کسانی که واکسینه نشده اند؛ تأييد اين که همه زنان باردار و کسانی که قصد باردار شدن دارند، مقدار کافی (تیتر) آنتی بادی هاي سرخجه جهت محافظت از عفونت را دارند.

قبل از حاملگي و یا در ابتدای آن به منظور تأييد ایمنی بدن؛ اگر زن باردار دارای علائم سرخجه نظير تب و بثورات جلدي مي باشد؛ اگر نوزاد علائم رشد غیر طبیعی و یا نقص های هنگام تولد نشان می دهد که ممکن است به علت عفونت دوران جنینی ایجاد شده باشد؛ اگر نیاز به تأييد عفونت اخیر سرخجه یا تأييد ایمنی است، درخواست مي شود.

 

* دانستنی های بیشتر:

این آزمایش حضور آنتی بادی IgM سرخجه در خون را اندازه گیری مي كند. آنتی بادی سرخجه در پاسخ به عفونت ویروس سرخجه تولید می شود.

پس از مواجهه با ويروس سرخجه، IgM در خون ظاهر مي شود. سطح این پروتئین در خون بالا می رود و در حدود 7 تا 10 روز بعد از عفونت به اوج خود مي رسد و سپس در طول چند هفته آینده به تدريج ممتوقف مي شود، به جز در نوزاد آلوده که ممکن است برای چندین ماه تا یک سال يافت شود. حضور آنتی بادی IgM سرخجه در خون عفونت های اخیر را نشان مي دهد.

 

از آنجا که آنتی بادیهاي IgM و IgG طول مي كشد تا پس از عفونت ظاهر شوند، آزمایش ها ممکن است در مدت 2 تا 3 هفته تکرار شوند تا سطح آنتی بادی ها قابل بازيابي شود (وقتي که در ابتدا وجود ندارند) و برای تعیین افزایش یا كاهش سطوح آنها در طول زمان.

 

* مقادیر طبیعی:

Non- reactive : <0.8

Indeterminate:0.8-1.0

Reactive        : >1.0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


آمار سایت

افراد آنلاین: 5 نفر

بازدید های امروز: 462 نفر

بازدید های دیروز: 537 نفر

تعداد کل بازدید های سایت: 1958387 نفر


نقشه سایت


تماس با ما